5. sep, 2018

Twee jaar en 99 dagen zonder Sunshine

Toen ik vrijdagavond, kan ook zaterdag geweest zijn, iets wilde terugkijken op de tv, toen ging dat niet. Ik had geen zin in een hele reset, iets dat ik altijd doe als er weer eens iets mis is, dus laat maar dan. Ik ben gaan slapen. De volgende dat was het probleem nog zo en toen ik zondagavond keek of dan on demand van Ziggo het wel deed, kreeg ik daar de melding, neem contact op met Ziggo. Daarom stuurde ik gisterochtend in alle vroegte al een berichtje via Facebook. Ik kreeg, van de computer denk ik, direct antwoord dat ik z.s.m. bericht zou krijgen van een medewerker. Oké, dat kan maar ja, wat is zo spoedig mogelijk? Toen ik bij half vijf nog steeds niets gehoord had, stuurde ik nog maar iets.

Na een tijdje reageerde er eindelijk een medewerker. Ik had al zitten mopperen op de app en Kim stuurde me een bericht dat er een enorme storing was, landelijk, met deze problemen die ik dus al had ervaren. Sommige mensen konden zelfs helemaal geen tv kijken, ik had nog mazzel dus. De medewerker vertelde me dit ook, gaf me nog een link die ik al had en zei dat ze hard aan het werk waren om het te herstellen. Dat geloof ik ook wel hoor maar ja, het kan alleen even duren. Ik zag bij de storingberichten staan, reset uw box niet, dan kunnen er bepaalde rechten verloren gaan. Ja, dat is lekker handig. Iedereen met Ziggo is al gewend, resetten als er storing is. Dus helaas, te laat, ik had dat zondagavond al gedaan.

Maandagavond zag ik al wel weer programma's staan bij de replay, dus terug in tijd eigenlijk, maar die kon je niet afspelen. Dinsdag dan maar weer even gestuurd dat ik mijn box wel gereset had maar goed, het probleem was dan ook nog niet helemaal verholpen. Morgenmiddag moet alles het weer doen zoals normaal, zo niet, dan ga ik zeker nog even langs bij Ziggo. Virtueel dan. Maar ik betaal ook hier weer echt genoeg aan, dan zorgen ze maar dat het goed werkt ook. De techniek staat voor niets maar dan moet je geen storing hebben of zoiets. Dan is het gelijk ellende. Je zal met je tijd mee moeten en alles moet steeds bijgehouden worden en updates krijgen. Bij de PostNL weten ze dat ook. Ik heb een code aangevraagd en nu zie ik voortaan elk stukje post, dat aan mij gestuurd wordt, in de app al voorbij komen. Ik mis dus voortaan niet alleen mijn email niet meer, maar ik weet ook precies wanneer er iets in de bus wordt gestopt. Ja ja, is dat even handig!

Een aantal jaar geleden, zag ik al iets aan de foto's van Kimberley. Als we foto's maakten van exact hetzelfde, dan waren die van haar mooier. Ik kan dat blijkbaar beter met penseel maar zij is echt heel goed met de camera. Dat heb ik tegen haar gezegd ook toen, en ze is zich er toen op gaan toeleggen. Ik bleek dan ook al snel niet de enige te zijn die dit vindt van haar foto's. Ze wordt ook nog steeds beter en beter en ze volgt er ook een opleiding in, waar ze straks veel aan zal hebben. Niet zo heel lang geleden werden ze benaderd of ze een trouw reportage wilden maken en dat hebben ze natuurlijk gedaan.

Oh wat zijn die foto's mooi geworden. Ze steekt er dan ook wel enorm veel tijd in. Zowel bij het maken, als bij het afwerken ervan. Maar zij weet op de een of andere manier altijd het juiste plaatje te schieten. Natuurlijk, er zal er heus wel eens eentje tussen zitten die iets minder mooi is hoor. Ik heb ook wel eens een fotoshoot laten doen en daar kwamen de prachtigste foto's uit. Een stuk of 40 zeg maar, van de ongeveer 1200 die er genomen waren. Ik bedoel maar, zo makkelijk als het lijkt is het echt niet. Er zit bij hoe zij het doet dan ook een heleboel techniek en snufjes bij, waardoor ze nog mooier worden. Alleen, je moet dan nog steeds wel een mooie compositie hebben. Een lelijk geschoten plaatje, dat krijg je gewoon echt nooit mooi.

Ik denk dan ook wel dat het bruidspaar hier erg verguld mee zal zijn. Ik heb er natuurlijk al meer voorbij zien komen dan Kim op Facebook heeft gezet en ze zijn echt allemaal even prachtig. Daar moet ze duidelijk haar beroep van maken en ik denk ook wel dat dit gaat lukken zo. Het is echt haar passie en dat zie je dan ook echt aan de foto's die ze maakt. Ze zegt het zelf al heel mooi op haar Facebook pagina; I don't shoot what it looks like, I shoot how it feels. Ik fotografeer niet zoals het eruit ziet, ik fotografeer hoe het voelt. En zo voelen haar foto's dan ook. Ja, ja, ik ben bevooroordeeld natuurlijk maar toch, ik ben niet de enige die het ziet. Er zijn wel meer mensen die dat vinden, al zijn die nooit zo trots als ik, dat dan weer niet.

Ze heeft ook een hele mooie foto gemaakt van het boeket, die ga ik proberen na te schilderen. Ik schilder het meeste zo uit de losse pols dus hoe dat gaat met zoiets na proberen te maken, zal voor mij ook een verrassing zijn. Als het erg goed lukt, dan geef ik het aan Kim, die mag ze dan aan het bruidspaar geven. Goeie reclame voor mij ook natuurlijk. Bovendien, als Kim groter en groter wordt, want die gaat hier echt nog meer opdrachten voor krijgen, dan kan ze dit erbij aanbieden, als dat me dus lukt, bij de foto's voor een leuk prijsje. Voor haar iets extra's om aan te bieden en voor mij ook goed natuurlijk. Wie niet rijk is moet slim zijn. En ondanks mijn haarkleur val ik toch echt wel reuze mee. Er kan nog altijd donkerblond bij, als kunstmatige intelligentie indien nodig. We zullen wel zien hoe dat loopt. Oh, die foto's zijn een beetje misvormd door mij natuurlijk om ze bij elkaar te plakken, bij Kim zie je ze anders en beter uiteraard. Toch, het zijn pracht foto's!