27. okt, 2020

Geluk en ongeluk...

De kasten kwamen goed op tijd, en gelukkig hielp de meneer die erbij was, én ook de chauffeur bij de laatste kast, ons mee. Anders hadden Ben en ik nog wel even bezig geweest. Ik ben blij met mijn keukenblok! Die moet nog wel wit worden maar alles op zijn tijd. Laat ik nou maar eerst zorgen dat ik verhuisd ben en dan heb ik nog wel minstens voor een jaar werk, voor ik weer op orde ben. Nou ja, allemaal uitzoek en organiseer werk en ik moet eerlijk zeggen, ik vind dat wel leuk om te doen hoor. Alleen is het nu wel heel veel ineens, ook dat komt nog wel goed. Kerst 2021 zal voor mij geweldig worden, dat weet ik nu al.

Om 10 over 10 vloog ik richting Kwantum met de grote hoop, dat de meneer die me gisteren heeft geholpen, er nu ook zou zijn. Ga het anders maar eerst eens allemaal uitleggen aan een ander en hopen dat hij net zoveel gevoel heeft voor jouw probleem. Maar, oh wat een opluchting, hij was er wel. Ik legde hem het hele verhaal uit, dat de stoffeerder me toch wilde helpen, maar dan wel in zijn eigen tijd en dus ook in die tijd het vinyl op moest halen. Daarom moest de order van gisteren geschrapt worden en komt de stoffeerder het in de winkel ophalen. En ik wist dat hij meer dan 10 meter had.

Het had even wat administratief gerommel nodig, en hij was er best even mee bezig maar het zal zo gaan, zoals ik had gehoopt. De stoffeerder gaat, zodra hij dat gaatje vindt in de vrijdagochtend, het vinyl ophalen. De mensen van kwantum kennen hem wel, en ik moest hem een foto van de nieuwe bon appen, dan kon hij het zo meenemen, ze zouden het klaarleggen voor hem. Toen ik terug bij mijn broer kwam, vertelde hij dat de stoffeerder had gebeld. Ja, ik was weer eens mijn telefoon vergeten. Hij had gevraagd, de stoffeerder dan, of het allemaal geregeld was. Broer had gezegd dat ik er naartoe was.

Ik de stoffeerder terug gebeld, dat ik hem een foto van de bon zou appen en dat het zo geregeld was, als we hadden gewild. De man beloofde in elk geval voor 12 uur hier te zijn. Ik bedankte hem nogmaals hartelijk! Wat een geluk bij een ongeluk zeg! Komt het toch nog goed. Het kost je 10 jaar van je leven en je regelt en rent je rot maar dan heb je ook wat! In elk geval, vrijdag ligt de hele vloer en kan alles naar de plaats worden getild.

San kwam uit haar werk ook even langs. Mijn broer had de hele dag al oorlog met de nieuwe maar ondertussen kapot gemaakte plafonniere, die hij koste wat kost weer werkend wilde krijgen. Uiteindelijk heeft hij het toch op moeten geven. De plafonnieres van boven zullen toch daar komen, waar ik ze in 1e instantie had willen hebben. Dat is dan maar zo, ook niet erg hoor! Samen met San ben ik de badkamer aan het leeghalen geweest. Tassen van de huiskamer, net om de hoek, de Art Corner zal erg vol worden, omdat er zowel alle kleding en schoenen komt, als alles wat met Art te maken heeft. En in beide gevallen heb ik overvloed.

De hal en huiskamer moeten leeg blijven om logische redenen. Donderdag komt Ikea in de hal een berg brengen en neerleggen. Over de 1e drempel van de voordeur noemen ze dat dan. Prima hoor. De linnenkasten moeten toch richting AC, Art Corner. Schoenenkasten op de hal, bed naar de slaapkamer. Ik moet ook, voor de vloer vrijdag komt, even het kattenhek voor de schuifpui verven. Dat heb ik nog niet voor de helft gedaan. Laatste stukken wit moeten weg en dan de 2e dekkende laag erop. Het is net alsof het erbij hoort, zoals het nu is. En het past perfect! Alsof het ervoor gemaakt is. Werken met van die sterke magneten, is best lastig hoor, moet ik zeggen. Dat hebben Ben en ik allebei wel ondervonden. Leg ik nog wel uit.

Ik had een nieuw servies gekocht, van het geld van de vloer dat ik goedkoper uit was toen. Al vanaf de 13e staat het op ‘2 dagen vertraging’ bij DHL. En omdat ik het zo druk heb, vergat ik steeds het uit te zoeken. Gisteren maar in de vroege ochtend gedaan, en berichten gestuurd naar DHL op Facebook. Maar ja, zoals waar ik al bang voor was, dan moet ik met de verkoper contact opnemen, en die moeten een onderzoek starten. Potverdomme hè, dat dit bedrijf nog bestaat, is voor mij een raadsel. Ze maken vast woekerprijs bezorgkosten voor bedrijven en vandaar al die contracten maar ze maken er echt met alles een potje van.

Ik heb zo’n vermoeden, dat het daar een administratieve chaos is, met mensen die achter het verhaal aanhollen, stelende bezorgers omdat ze onderbetaald worden en niets maar dan ook niets wordt opgelost voor de gedupeerden. Ik heb het bedrijf via Amazon gevraagd om bij DHL een onderzoek te starten, en dat ik mijn servies wil. Maar misschien ben ik het voorgoed kwijt. Heel fijn geregeld weer DHL, BIG FAIL COMPANY!

Zo, dat moest ik even kwijt. Nadat ik alles uit de badkamer had, ben ik naar huis gegaan want om half 4 zou mijn nichtje op de Bstraat staan, met haar grote auto waar een heel gezin in kan wonen, zoveel gaat erin aan spullen. Dus ik was nog niet lang bezig van alles op de gang buiten te zetten, toen ze er al was. Jeetje zeg, time flies when you’re working your ass off. Niet te doen gewoon! Dus zij ging vast spullen naar beneden brengen, en ik bleef boxen kleding op de grond zetten. Als je zoveel plek hebt (gehad) dan heb je ook veel om die plek te vullen. Ik steeds ladder op en ladder af, de gang op. En toen alles van de planken was, en de rest is er nog hoor kan je nagaan, dacht ik, ‘zo, nu ga ik ook mee de trappen op en af’.

Ik ben ondertussen wel echt totaal kapot, maar ja, je moet wel. Toen alles zowat beneden was, trok ik mijn jas aan en pakte mijn tas, die ik al allebei buiten had liggen, en wilde mijn sleutels pakken. Oh nee hè! Die had ik dus niet. Waarschijnlijk en door trauma getrainde macht der gewoonte in verband met ontsnappende katten, direct binnen in het slot gestoken. Ik doe altijd de deur op slot binnen, omdat Sunshine toen zelf de deur had open gedaan. En daar stonden mijn nichtje en ik dan. Zo konden we geen kant op! En nu??? Dat vertel ik morgen verder.