14. jan, 2021

Het is niks, zo'n lockdown die maar blijft duren maar eh...

Wat er nog meer zo vervelend was afgelopen week, nou, dat is dus echt iets om gestoord van te worden. Want ik heb me natuurlijk steeds rot zitten mailen, naar het examenbureau van Capabel. Later dan gewenst had mijn stagebegeleidster dan een aanpassing gestuurd, maar ze wist nog steeds niet wat ze nou precies bedoelden. Als ze dit nu direct even bekeken hadden, en hadden laten weten of dit nou goed was of niet, dan hadden we er nog iets aan kunnen doen. Maar eh, ik hoorde maar niets. Totdat ze, net op de 31e december, me daar een mail over stuurden. Die ik pas de 3e zag natuurlijk, omdat ik het zo tussen kerst en oud en nieuw niet meer verwacht had, en dus ook niet meer gekeken had. Zoals ik daarvoor wel dagelijks deed.

Ja, ik had ze wat vaak gemaild, die deden ze wel allemaal in het archief maar ze antwoorden maar 1 keer. Dit vermeldden ze er nog even bij. Ja prima, maar antwoordt gewoon even. Ze hebben daar nu een termijn voor van 2 weken. Dus mijn mail van de 21e, de 1e, hadden ze nu pas bekeken, en daardoor ook mijn vervolg mails gezien. Sjonge jonge zeg, wat een systeem daar. Volgens mij horen daar minstens 80 man meer te werken, want daar zit het probleem. Maar ja, er mag niet zoveel geld uitgegeven worden natuurlijk.

In elk geval, als ik dus op de homepage had gekeken, wat ik niet gedaan had inderdaad, dan had ik kunnen zien, dat ze een technische storing hadden en daardoor kunnen ze geen BPV-examens vaststellen. Ze hebben wel de aangepaste onderbouwing van het examen ontvangen, dat dan weer wel. Wat een onzin zeg! Als je het hebt ontvangen, dan kan je toch ook even zeggen of het wel of niet goed is.

Ik heb direct weer terug gemaild, al weet ik dat ze dit dan pas de 17e of later zullen bekijken, dat ik wel een reden had om ze zo vaak te mailen. Dat mijn stage was verlengd al, de datum alleen hoor en alleen omdat ze daar bij Capabel zo tergend langzaam zijn. En dat na 31 december mijn stagebegeleidster niet eens meer in het examenportaal kon. Maar erger nog, ook daar had er een reorganisatie plaats gevonden. Iedereen die er werkte is er nu weg, zo ook mijn stagebegeleidster. Dus mocht het dan alsnog niet worden goedgekeurd, dan heb ik een enorm probleem.

Al denk ik dat ik er een enorme rechtszaak van zou maken, als ze me mijn diploma niet geven. Want het gaat om een commentaar van mijn stagebegeleidster wat ze niet duidelijk genoeg vonden. Dat op zich sloeg ook al nergens op maar goed. Dat is nog een ander verhaal. Wat een koekwauzen daar zeg! Maar goed, ik zit er toch maar mee. Dus nu kijk ik elke dag maar weer op de homepage, waar er altijd een soort van meldingen komen en updates van oudere meldingen. En ook gelijk maar weer even in mijn mailbox en in mijn examenoverzichtje kijken. Het is toch erg ook zeg. Capabel is zeker niet aan te bevelen. Ik vind het een wonder dat er mensen daar zonder psychische problemen vandaan komen.

Dan heb ik ook nog zitten mailen met Zooplus. Want ik had nog een klein beetje budget van de katten over, en die had ik goed nodig ook. Hun gourmet mousse, waar ze mee ontbijten, was praktisch op. Als ik nou de 28e december bestelde en het dan pas over 2 a 3 dagen verwachtte, dan kon ik het nog net redden. Maar ik kreeg nog geen bericht, dus de 2e januari toch nog maar even voor 3 dagen ontbijt gehaald voor ze. De 4e ging ik maar eens even kijken op de website, voor mijn track en trace code. Helaas was DHL de vervoerder weer. Daar was ik al niet blij mee. Maar nu zag ik dat ze het bij DHL nog niet eens ontvangen hadden. Dat de bezorgdatum pas kon worden vermeld, als ze het pakje in handen hadden. Het was wel al op de 30e december bij ze aangemeld, dat wel en ik kon zelfs zien dat dit om 12u30 was.

Daarom klom ik maar weer in de pen. Vorige keer, over een speeltje dat niet werkt, had ik ook gemaild. Daar heb ik niet eens antwoord op gekregen. Erg aso vind ik dat. Maar vroeger kreeg je ook een bevestiging dat je iets naar de klantenservice had gestuurd. Dat zit er ook al niet meer bij. Zouden ze nog wel een klantenservice hebben eigenlijk? Want ook nu heb ik er 2 mails aan gewijd. Omdat ik later pas zag dat DHL het nog niet eens binnen had, heb ik ze dat met een screenshot nog even nagestuurd. Maar ja, hoor ik er nou wel of niet nog iets over. Ik vind dit dus niet kunnen.

Kijk, ik heb het al betaald. En nu is mijn geld ook zo op, dat ik niet eens meer naar de winkel kan om eten voor ze te kopen. Ik moet nog wachten tot mijn geld wordt gestort en ik weet nooit wanneer dat is. Tussen de 1e en de 12e is dat. Dus dit is toch wel heel erg van de gekke zo. Ik vind er wel iets op hoor, maar toch, dit zou niet zo horen te lopen. Vroeger, toen ik er pas klant was, had je alles al de volgende dag in huis. Dan wachtte ik vaak met bestellen, tot de dag voordat ik vrij was. Dan was ik thuis als het kwam. Maar daar kwam toch al vrij snel de klad in.

Dan deed ik het zoals net beschreven bestellen, maar dan kwam het opeens een dag, of meer zelfs, later. En ja, dan zat ik uiteraard weer op mijn werk. En als je de pech had, dat het DPD was, dan gaven ze het pakket af bij de bloemenwinkel op het Mathernesserplein. En daar kan je je auto niet parkeren. En ik heb natuurlijk altijd hele zware pakketten. Nou, dan kon ik mijn lol weer op. Dat kon ik niet eens tillen toen. Maar zoals nu, nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat kan toch gewoon niet! Dus moet ik maar weer even langs Ranzijn. Gelukkig maar dat die open zijn. Want ik vind het nu toch wel heel vervelend hoor, alles in lockdown. Ik moet naar de Action ook, er is van alles op. Zou de Action mij ook missen? Want ik mis de Action wel hoor! Nog even geduld, nog een weekje of 2. Dan is de lockdown voorbij, hoop ik toch, en zijn er al een aardig zooitje mensen ingeënt. Als het goed is dan…